2012. április 14., szombat

Munka előtt

Szombat van, esik ismét. Nem megyek seháse.

Alig tudom megmondani, mivel töltöttem ezt a pár napot, viszont hogy kivel, könnyedén: egyedül.
Kik voltak, akikkel ténylegesen beszélgetést folytattam?

A szállás menedzsere, amit nálunk gondnoknak hívnak vagy hívtak.
Elkérte az első havi lakbért, ami annak ellenére teljes hónap, hogy 1 hetet nem is voltam errefelé. Oké. Itt így megy, de kinél reklamáljak? Kértem porszívót tőle, és egyéb dolgokat, amikkel tiszta közelire lehet nyalni egy 20 nm-es garzont, inkább szobát. Nincs. 20 euró/takarítás. Nincs porszívó, a takarító cég hozza. Nincs kis lapátka, amire legalább a létező partvissal felsöpörhető volna az a pár szem morzsa. Semmi baj, fölmosórongyot ugye vettem.
Mi nincs még? Jocóékkal vettem evőeszközöket és egy lábost, azóta vettem egy serpenyőt meg egy kést. A kést utoljára, elég jó kés. Jobb, mint a műanyagnyelű eszcajg.
Mi kell még? Bankszámla. Ezt mondta a srác, a menedzser. RIB. Relevé d'Identité Bancaire. Majd ő intézi a többit, csoportos beszedés. Valóban, képtelen lennék még franciául kitölteni egy ilyen űrlapot, magyarul se nagyon megy. Csak aztán nehogy többet írjon. Viszont így legalább nem fogják kikapcsolni az áramot. Jövő hétre ígérte a szám hiányában. Vajon itt így mehetnek a dolgok? Kétlem. Mégsem Németország.

Szóval a bankba elmentem szerdán, itt 20 méterre van egy fiók. Crédit Agricole. Bonjour, ez itt egy bank? Számlát szeretnék nyitni. Az, foglaljon helyet, Michael, egyszerű. Balázs, nem egyszerű. Honnan jött? Á, Magyarország, mindjárt megnézzük a feltételeket. Sajnos az átmeneti szállás nem jó, közüzemi számla és személyi jövedelemadóról igazolás, na az jó, nem baj, ha magyar, jó. Oké, emailben küldöm. Nos, elküldtem. Közüzemi számla, olvasható gas, gáz, gaz, akármi, ami gasra hasonlít, gó. Kereseti igazolások, kilépő papírok, Kislóránt által lefényképezve, elküldve, nó gó. Anyu megcsinál adóbevallást, elküld, vár, vár. Utolsó havi kereseti igazolás? Van. Elküld, vár, vár. Ma délután mindenképp visszaszólunk! Ez volt a péntek 11-kor való bekukkantásom alkalmával intézett kérdésemre a válasz.
Mindenesetre bementem Antibes-ba, körülnézni. Megkeressük a vodafone-t meg talán egy másik fiókot. Michael rendkívül szimpatikus, de van valami bugyuta, proaktivitásra képtelen nagyvállalati csillogás a szemében. Fél 3-ig kap esélyt. Kapott is. Bank BNP Paribas. Csókolom, parlevú anglé? Jesz. Iz disz é bánk? Abszolútli. Nos, akkor kicsit átbaszott a sok plüssfigura, de jó lesz. Itt várjon, uram, egy pillanatig. Jött egy középkorú nő, Kovacic vezetéknévvel, mosolygott ezerrel (szépen, de még pár hónap, s gyönyörűen), aztán 15 perc alatt csinált egy fiókot. Majd egy utánvétes levél megy a címre, aláírom, így meg ez az átmeneti címek esetén! Csak aztán vegyem át a levelet, mert nem lesz bankkártya, internetes fiókba PIN meg csekkfüzet.
Csekkfüzet.
Tudja, mi az? Nem. Megmutatom, itt ezt ide írja, ez ide, azt oda. Láttam már ilyet a filmekben! Haha. Haha. Valóban. (Jó, hogy rám nem kacsintasz.)
Szóval kaptam egy ún. checking accountot. Eddig külföldi pénzfelvételnél rejtély volt, miért írja ki külön: checking account, saving account. Na most már tudom. Egyiken 0 kamat, másikon 0+epszilon, elhanyagolható. Viszont azt, hogy a limitet miért nem tudom sem a készpénzfelvételnél, sem a fizetésnél állítani, szintén titokzatos lilás köd lengi be: erre van a csekkfüzet! Azzal bármennyit fizethet, csak legyen elég zsé a számlán. Dzsokiék is így nyomták, 20 éve, Dallasban, nem igaz?

Amúgy Antibes is egész pofás kis város. Bizonyára rém unalmas, de a mostani helyszínnél nem lehet szarabb. Kurva sok jacht van a kikötőben és a kávézó/nm arányszáma is kiemelkedőnek mondható. Ráadásul sok franciaforma üldögel bennük, itt akkor nem verik át az embert, nem azért nyit valaki vendéglátóhelyet?
Amúgy alig van busz ide s innen szombaton, vasárnap még annyi sincs. Tegnap meg ma ráadásul Valbonne-ban Kavinsky, Uffie meg még pár franciaelektrós jóság lépett fel, de 10 km és nem volt kedvem éjjel 3-kor hazasétálni ennyit. Más esély nincs egyelőre. Köll egy keró, egy motor vagy egy kocsi. De a BKV-nak nem ez a legnagyobb előnye, hogy lehet rajta, előtte, utána vedelni? Na ugye. Nizzába kell költözni, nincs mese.
Ott talán az internet is rendben van. Ami itt van, az a pesti első évek színvonalára emlékeztet, csak szarabb. WiFin gyünnek a bitek. Nincs drót a szobába! Persze én jobb szeretném, ha lenne, nem bízok a hullámokban. Ráadásul egy fiókról egy gép csatlakozhat, így a telómat nem tudom fellőni a netre. Nem kevés időt töltöttem eddig a probléma áthidalásával. Áthidalásának megkísérlésével.
Kétféleképp.


Ismert és sokféleképp megoldott probléma az ellenkezője, telefonról internetet megosztani. Tethering. Százezer alkalmazással megoldhatjuk.
Fordítva, reverse tethering. Nulla alkalmazás van rá.

A PAN a BlueMan csomagot fölrakva ubuntura gyerekjáték. Persze mondanom sem kell talán, hogy a tutoriálokban lévő menüpontok a 2 évvel ezelőtti verziókra vonatkoznak, így lófasz nem megy az újjal. Próbáltam még parancssorból is, de ott is viszonylag kevés sikerrel.
Az USB-nél kb. ugyanez a szitu, ott is próbáltam parancssorból, eddig ott sem ment. Mindenhol eth (bedugott kábel) kapcsolatot oszt meg, nos, wlannál valami szekjuriti issú miatt ezt nem lehet. Itt is szét kell berhelni az összes konfigfájlt kézzel, hogy menjen.
Ha valaki találkozott a probléma megoldásával, azért ne habozzon megosztani velem. Hullik a hajam tőle (ezt mondjuk anyám amúgy sem felejti el egyszer sem megjegyezni, bármikor találkozzunk is - lehet, hogy nem a tetheringhez van köze akkor).

Na és a negyedik ember, akivel összefutottam a bankszámlaadataimat közlendő útban a menedzserünkhöz, egy afrikai srác, Ruandábul, akinek elújságoltam, hogy elég messziről érkeztem, de a ragyogó, hófehér mosolyával azért közölte utána, hogy ő nyert. Két percet azért elbulsitelgettünk ott az iroda előtt, kellemes.

Voltam amúgy Nizzában is, csütörtökön. A 230-as busszal olyan fél óra-40 perc, de nem volt dugó. Ettem egy nizzai salátát. Elég jó volt. Ittam mellé egy fél sört is. Az sem volt rossz. Talán olvasgattam is és nézegettem a forgalmat. Azt nem értem, miért vonzódom az olyan kiülős helyekhez, ahol egyrészt abrosz nincs és soha nem is volt, és legalább az adott város második legforgalmasabb sugárútjára néz. Rejtély. Mindenesetre elégedetten távoztam.

Győzött a City. Sigurdsson nagy formában játszik. Erre el is állt az eső. Elindulok a másik irányba, mint múltkor. Biot felé.

Bónusz:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése