2012. május 31., csütörtök

Miting

Elkepzelheto, hogy a nagyvallalati elet nem az en kenyerem.

Epp most jovok egy mitingrol (meeting). Gondolatban osszeszamolom, hanyan ulunk az asztal korul. Sylvie, a mi emberunk, akivel ketten dolgozunk a feladaton (CR - change request), egy QA-as lany (tesztelo, hogy a plebs is ertse), egy masik no, aki torott ujjall uldogelt, de hogy ki o, azt nem ertettem, viszont volt par megjegyzese, valami front-endes talan, mellette egy csavo, aki nem szolalt meg, mellette meg egy csavo, akit mar lattam az epuletben, es kezdes elott franciaul poenkodott (hadd jegyezzem meg itt zarojelben, hogy egyre jobban irrital, hogy ha nem muszaj, nem az angolt hasznaljak, lefossak magasrol, hogy van-e ott valaki, aki esetleg nem erti), aztan en, aztan egy masik srac, aki a torott ujju novel lehetett egy banda, aztan a tim liderunk, David, egy prodakt menedzser, Sandrine talan, majd meg egy lany, aki a jo eg tudja melyik reszrol jott megintcsak, talan a kozponti csapattol. Ez eddig tiz - 10. Volt meg ket ember telefonon keresztul, konferenciahivas, azon a haromszog alaku kutyun keresztul, ami a dizninel nem mukodik. Egyik a CAF csapatbol, akik a jegyarazas felelosei, a masik homaly. Tizenketto.
Hatan legalabb nem tudtuk, mi van: a ket balomon ulo csavo, a ket telefonos, a QA-s csaj meg egy szabadon valasztott a maradekbol - peldaul en.
Egy orat basztunk el erre, ami nyilvanvaloan 10 percnyi informacio egyreszt, masreszt a vegso munka, tehat a fejlesztesi, programozasi feladat olyan netto 1 nap lesz, 2 honap dokumentacioiras, adatgyujtes, miting.
Ez is komikus, masreszt maga a miting szurrealitasa.

Van-e ertelme maradni, es hagyni, hogy eltunyuljak ugy, hogy kozben fontosnak erzem magam? Ezt muszaj kisse atfogalmazni: tudok-e ugy maradni, hogy eltunyulok, de kozben ugyan fontosnak erzem magam?

A valasz eleg egyszeru: nem. Mashol sem ereztem eddig eleg fontosnak a feladatot, hogy a belefektetett idot ne eltekozoltkent eljem meg valamennyire, de itt ez hatvanyozott. Idealista szemszogbol a problemara tekinteni nem elmeleti lehetoseg, hanem ez egyetlen letezo, ugyanis a rovid eletunket ilyen mitingeken elbaszni oriasi nagy pazarlas es lukszus, aminek en amugy az elet legtobb teruleten nagy ellensege vagyok.

A heten kikoltoztem Sophiabol, de maradt meg a hutoben ez az: ket napig tudatosan fogyasztottam minden hatramaradottat, a 60 literes taskat is modszeresen feltoltottem, egy nagyobb dobozba pedig meg a felig felhasznalt olajat, uborkat es lekvart is elrejtettem. Az aldozat: ket zacskos salata, egy madarlatta epres danonjoghurt (meg anyamek hoztak), egy vaj (anyam vette, en tudtam, hogy mar nem tudnam megenni) meg egy cukkini. A lista masik resze nyilvan erdekesebb, a teljesseg igenye nelkul: szaraz bagett, teliszalami, gepsonka, porkoltszaft, reggelire harom joghurt (ketto oleg), masfel liter tej este es reggel felezve, maradek narancsle, maradek sorok (volt par), jegkrem. Ennek felet nem ettem eddig sem, nem is kivantam megenni.

Ez van. Akkor jo, ha szar, akkor esik jol, ha szarul esik. Persze ebben az a jo, hogy akkor is jol esik, ha jol esik. Csak ha szarul, akkor mashogy esik jol.

 Szoval ma mar a 230-as busszal Nizzaba megyek. Tej, korfleksz vagy muzli, sor - ezeket mindenkepp kell venni. Felkeszultem egy nagy tevezesre a lakotarsakkal. Nem lesz egyszeru az sem.

6 megjegyzés:

  1. Az már egy eredmény, ha a Disneys meetingeket valamennyire eltékozolt időnek érezted :) Amúgy sokat gondolkoztam azon, hogy a nagy vállalat feltétlenül azt jelenti e, hogy felesleges kőröket kell futni sok embernek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem lehet osszehasonlitani a kettot, bar attol fugg, melyik mitingrol beszelunk persze :) a Dizninel nem nagyon volt nem technikai jellegu mitingunk - de meg az elejen a SCRUM-os retrospektiveknek is volt ertelme.

      az idopocsekolas alatt nem magara a mitingre gondoltam, hanem a munkara altalaban: egy ujabb parametert csempeszni az input xmlbe (amadeus), vagy mondjuk egy koreai regisztracio. a kulonbseg az, hogy mig utobbinal halvanyan lattam, hogy ki es miert hasznalna, itt ez nem is erdekes, nem fontos megertenem, a lenyeg, hogy egy plusz tag legyen a vegen generalva. ebbol nehez a mindennapokra motivaciot talalni.

      a Dizni ebben a formaban szinte nem is nagyvallalat: ezzel a 6-7 hettel osszehasonlitva meg amit a Lufthansas es IBM-es kollegaktol hallottam regebben.

      itt kulon framework csapat van, aki megmondja, milyen technologiat hasznalsz es hogyan. itt semmibe nincs beleszolas. a Dizninel panaszkodhattam pl neked, hogy ugyan refaktoraljuk mar ezt meg azt, a valasz vagy toled vagy a Tibitol minimum az volt, hogy kezdjem el magam szep lassan, aztan ha nagy falat, kerunk idot fentrol. itt errol szo sem lehet. ki sem csekkolhatom azokat a fajlokat, amik nem kotodnek szorosan a feladathoz, technikailag sem lehet: nem SVN van, hanem AjBiEmes ClearCase, ami eleve lockolja az osszes fajlt az eclipse-ben :) de meg a merge-elest is kulon csapat vegzi.

      es folytathatnam. innel kell nezni a dolgot.

      de persze tapasztalat ez is, mint minden.

      Törlés
  2. ha ez felvidít, akkor gondolj bele, hogy mennyire lehet motiváló a merge csapapatban ülni :) Nincs a Sofia Antepolisban másik IT cég?

    VálaszTörlés
  3. :D igen, innen is lehet nezni.
    van egy par IT ceg, sajnos nem igazan tudok roluk eddig semmit. allitolag az amadeus fizet magasan a legjobban, ha ez igy van, nem sok ertelme lenne nezelodni.
    a masik, hogy ma megint masfel ora alatt ertem be. valami van a buszokkal, allitolag sztrajk, de egy fel cedulat lattam mult heten, azota semmi hir, es nem igazan tudom, honnan lehetne kideriteni. az biztos, hogy ez kicsit sok, foleg onnan nezve, hogy az interjun meg 40 percet emlegetett az egyik srac.
    lehet, hogy turnom kene, kitartobbnak kellene lennem, de nem igazan latom jelenleg, hogy a masik serpenyobe mi kerul, hogy minden egyensulyban legyen.

    VálaszTörlés
  4. hát, nem hiszem, hogy 20% al nagyobb lenne a fizetésbeli különbség, egy városban lévő cégeknél, az a kérdés, hogy mennyire kell neked a pénz. Amúgy meg vegyél kismotort, hacsak el nem felejtetted vezetni indonézia óta :)

    VálaszTörlés
  5. lehet, hogy nem, a kerdes az, hogy lehet-e hasonlo konstrukcioval, mint amivel itt vagyok. mert ugye ez most nem alkalmazotti munkaviszony egeszen, es normal alkalmazottkent ezt sem vallaltam volna :)
    a kismotor jo otlet volna, de 125-osre kell kulon papir, amit egyelore nem tudom, meg lehet-e egyaltalan kulfoldikent szerezni, az 50-es meg kicsi.

    VálaszTörlés