Ittunk egy kávét, ettünk egy pár szelet süteményt (főleg a vaníliakrémeset, sajnos a zserbó most nem sikerült olyan jóra), aztán bepakoltunk.
Két nagyobb, egy kisebb bőrönd (gurulós lófasz), a 60 literes hátizsák (a Déli-sarkon még nem volt) meg vállfán, öltönyzsákban dzseki és zakó. A zöld, ananászos kabátom viszont Pesten maradt (rohadjon meg). Ezt leszámítva mindent betettem, ami a túléléshez kell (kivéve egy dugóhúzót, egy normális bicskát, mondjuk dugóhúzósat - volt egy fasza, Bálinttól kaptam a "nagy útra", de a szingapúri határon elkobozták).
Na mindegy, elindultunk, Atoszt fölszedtük meg Janit. Meg a Jani longbordját. Ez - mint később kiderült - végzetes következményekkel járt, de ne szaladjunk előre, mert az esetlegesen kizárólag lineáris idősíkokhoz szokott olvasót még össze találjunk zavarni.
Öreganyámat megnéztük még egyszer a következő faluban, aztán DzsPSz beállít, nyomás!
A DzsPSz egyik halálos ellenségemnek számít normál esetben, hiszen a térképpel, táblákkal való romantikus eltévedés szépségét teljesen kiöli korunkból. Ez azonban Jani legendás készüléke esetén nem igaz, mivel alapjáraton az autópályák ki, a földutak be vannak kapcsolva. Ezt átállítani sem túl egyszerű. Nem is sikerült, amíg az A2-esre nem értünk - odáig viszont tömör gyönyör, szerpentin föl-le. Amúgy szép időnk volt egy kis hosszabbításhoz: szikrázó napsütés orkán erejű szél fútta hópelyhekkel díszítve. Készült pár kép is, mert a két fotósunk beleszerelmesedve egy kölcsönkapott X100-ba és fenntartva a forró érzelmeiket ájfónjuk iránt szorgosan ekszponált. A hó sajnos ez előtt eredt meg, kiszállni újra pedig mód nem volt, hiszen a hőmérséklet ebben minket megakadályozandó 1-2 fok körül mozgott.
Felérve a pályára elkezdtünk váltogatni, és viszonylag hamar elröpült 14 óra benzinkutas megállásokkal, felborított kukákon való étkezésekkel, kávézgatással, longborddal pár napos cipőmet tönkrebaszással. Azt hiszem, én éjjel vezettem, talán éjféltől 2 órát, az olasz pályán, Padova környékén. Az ingerszegénység miatt persze többször majdnem bealudtam, aztán hajnalban már jobb lett. Olaszban (helyes forma) elég drága a benzin, 1,80 felett van, ezért párszor majdnem nullára állt a tank hogy "csak pár csöppöt, majd ezzel elérünk a határig", és ott 1,60-ra visszaáll az ár.
5 körül értünk ide, ahonnan most írok. A204-es szoba. A tűzvédelmi térképen csak 203 szerepel, ez zavarbaejtő egy ilyen út után. A B blokkban persze rendesen van 204, ezért átnéztünk oda, de a terv ott is rosszul volt, ezért visszamentünk a A-ba, hátha mindenhol elcseszték azt, és láss csodát, tényleg! Nem németek, na.
Beestünk, szétszedtük az ágyat, aludtunk.
Reggel 8.30-ra terveztünk a kelést, nehogy az itt töltött napot totál gajra vágják a többiek. A telefon rendben működött, ennek ellenére még pár órát szédölögtünk itthon. Benyomtunk egy-két páleszt (nehogy túl sok maradjon nekem), aztán benéztünk a városba (Gege vezetett).
![]() |
b-j.: Gergő, fotós1, fotós2, Papa |
Nem is tudom már, mikorra keveredtünk haza ezután...még egy sör tuti volt a vasútállomás mellett, de ez már az üvegpálinka elfogyasztása után történt. Otthon kajáltunk egyet, kis paradicsomos tésztát, megittunk egy palack bornak a felét, oszt elaludt mindenki.
![]() |
"Józsi, hozd!" |
![]() |
a kaszinó klozetjének tükrében |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése